۱۳۸۸ اسفند ۴, سه‌شنبه


هشدار یوتل‌ست :«دسترسی ایران را به ماهواره قطع می‌کنیم»اگر...
گونازتی وی
در همین حال Rhône Safien از مقامات ارشد شرکت یوتل ست فرانسه هشدار داد در صورت ادامه ارسال پارازیت، منتظر اجماع جهانی نخواهد ماند و دسترسی ایران را به تمامی ماهواره‌های مخابراتی، رادیو تلویزیونی و زمین‌شناسی و... متعلق به این شرکت قطع خواهد کرد.
کمپانی یوتل‌ست فرانسه پس از اعتراض شبکه‌های دویچه وله و بی.بی.سی، اعلام کرد پیش از اعلام این اعتراضات، آنها شکایت خود را به «آژانس ملی کنترل فرکانس فرانسه» ارائه کرده است. پیش‌تر اتحادیه روزنامه‌نگاران آلمان با انتشار اعلامیه‌ای از دولت این کشور خواست که به ایران بخاطر آن‌چه ایجاد مانع در «راه خبررسانی آزاد» دانسته است، اعتراض کند.
این اتحادیه به اختلال در پخش برنامه‌های فارسی‌زبان رسانه‌های خارجی از جمله دویچه وله اشاره کرده و از وزیر امور خارجه آلمان خواسته است که در این‌باره به ایران هشدار داده شود.
در پی ارسال پارازیت از سوی ایران بر برنامه‌های شبکه‌های خبری بین‌المللی، سرویس جهانی بی.بی.سی، دویچه وله و صدای آمریکا با انتشار بیانیه‌ای، این اقدام ایران را محکوم کردند.
بر اساس اين بيانيه، جمهوری اسلامی برای قطع ارتباط شهروندانش با رسانه‌های خارجی و جلوگيری از پوشش خبری رويدادهای ایران دست به فرستادن پارازیت زده است.
اين سه شبکه تلویزیونی در بيانيه‌ خود اعلام کردند که به هيچ‌‌ شکلی انتشار اطلاعات و اخبار دقيق و بی‌طرفانه را درباره ايران متوقف نمی‌کنند.
وزارت خارجه آمریکا ایران را به تلاشی بی‌سابقه برای «انسداد تقریبا کامل اطلاع‌رسانی» به منظور مقابله با معترضین متهم کرده بود.
به گزارش شبکه خبری بی.بی.سی، محدوديت‌های ایجاد شده تنها علیه شبکه‌های تلويزيونی ماهواره‌ای نبوده، بلکه ایران بسياری از شيوه‌های ارتباطی اينترنتی از جمله خدمات جی‌.میل را محدود کرده يا کار آن‌ها را در ايران مختل کرده است.
پیتر هاروکس، مدیر بخش جهانی بی.بی.سی با جدی خواندن اين مساله، اعلام کرد که ايران توافق‌نامه اتحاديه بين‌المللی ارتباطات تلويزيونی را امضا کرده و بايد به آن متعهد باشد اما به گفته وی، دولت ايران اين قوانين را زير پا گذاشته است.
دولت ایران هرگز در مقابل اتهام ارسال پارازیت روی برنامه‌های این شبکه‌ها و نقض قوانین بین‌المللی واکنش رسمی نشان نداده است و چنین اتهام‌هایی را رد می‌کند. مقام‌های جمهوری اسلامی رسانه‌های بین‌المللی فارسی ‌زبان را به تحریک «اغتشاشات» در دوره پس از انتخابت متهم کرده است.
جریان حاکم در ایران به دنبال رويدادهای خونین پس از انتخابات رياست‌جمهوری به طور گسترده تلاش کرد که رسانه‌های داخلی و خارجی را محدود کند و تا امروز به این کار ادامه داده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

Powered By Blogger

فیلترینگ غرب

انواع نرم افزار های آنتی فیلتر و آزادی اینترنت.
این سایت تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران و درجهت مبارزه با تحریم هاست.
pasaweb.blogspot.com

نرم افزار ultrasurf 9.5نرم افزار freegate نسیم ، پرواز،gpass،gtunnel،garden،نرم افزار تونل toonel،نرم افزار آنتی فیلتر،نرم افزار پروکسی جدید،نرم افزار ضد فیلتر،نرم افزار سی پروکسی cproxy ،نرم افزار اون اسپید onspeed ،نیترو nitro ،jap ،tor ،تور و جاپ،راه های عبور از فیلتر ،کی کلید برای کاسپراسکای kaspersky intenet security kaspersky anti virus